Jerusalém, Příbram, zámek Orlík, Písek | Dovolená Brdská vrchovina - 1. a 2. den

1. DEN - Příbram, Jerusalém, Památník Vojna

Letošní dovolenou jsem zahájili až v neděli, takže jsme vyrazili až kolem obědu, který jsme si dali nakonec v jednom malebném penzionu v Lukové (ano, to je tam ten hrad..), a pokračovali jsme dále po dálnici až na sjezd 112, kde jsme sjeli k Jihlavě, ovšem to co nás pak čekalo, no hrůza a děs.. Miliony semaforů a jedna bouračka. Zkrátka na chatu jsme dojeli až v devět hodin večer.

Pondělní ráno jsme kolem 10 hodiny sedli na kola vyrazili jsme směr Příbram. A jelikož je zde v
Příbram - hornické muzeum
okolí spousta cyklostezek, nezbývalo nic jiného, než je využít. Z Bukové jsme tedy vyrazili do Brdských lesů, což bylo tak trochu mírně do kopce, a pokračovali za deště přes Nepomuk, Lázy, Bohutín. O tom, že bude pršet jsme samozřejmě věděli, nicméně přestat pršet začalo až v Bohutíně, kde jsme narazili na cyklostezce na zajímavou naučnou stezku, jejímž obsahem byla právě těžba místních nerostů (uran, stříbro, zlato) a právě tato stezka nás dovedla až do Příbramě k hornickému muzeu.
Svatá Hora
   Když jsme ale zjistili, že se na místním historickém náměstí asi moc nenajíme, zajeli jsme si více do centra města, kde jsme se najedli, je zde velice pěkně zpracována místní historie a dozvíte se spoustu zajímavostí.
STEZKU z Lešetic k památníku moc doporučujeme
Památník Vojna
náměstí T. G. Masaryka pořádně najedli. Po obědě jsme dále pokračovali už směrem zpět do Bukové, tentokrát ale přes Svatou Horu (nejvýznamnější evropské poutní místo) a dále pak přes Jerusalém, kde jsme se museli vyfotit, a Památník Vojna, kde byli uvězněni političtí vězni.

Jelikož bylo pondělí, do památníku jsme se nedostali, ale snad se tam ještě přes týden půjdeme podívat, i přes to, že je toto místo velice smutné. Od památníku už jsme pak jeli různými vesničkami až do Rožmitálu pod Třemšínem, kde jsme nechali mamku odpočívat, a my s taťkou jsme si trasu dojeli až k chalupě do Bukové, kde nás v závěru čekal takový krásný kopeček. Celkově jsme ujeli cca 50 km a nohy ani až tak nebolely.

trasa

2. DEN - zámek Orlík, město Písek

V úterý ráno jsme měli krásný budíček, ano, nikdo by si nepřál lepší, slyšet jak si někdo řeže dřevo na cirkulárce... 😂 Ale co už, po včerejší noci, kdy se nad námi prohnala bouřka, jsme se rozhodli vydat se autem na zámek Orlík, který, jak možná víte, vlastní rod Schwarzenbergů.

zámek Orlík
   Prohlídka zámku má jen jeden okruh, který vás provede po všech patrech, kde je možnost vidět zázemí slavného rodu, spoustu loveckých trofejí či je zde k vidění i kniha, ve které je zapsáno vše z Vídeňského kongresu (trval asi třičtvrtě roku). Samozřejmě, že to není ale vše, je zde k vidění kopie Klaudyánovy mapy z roku 1518 nebo můžete na místní zahradě potkat páva. Celkově má zámek přes sto místností. Rodinné vstupné vás vyjde na 400 Kč.

v. n. Orlík
  Po prohlídce zámku jsme už byli velice hladoví a tak jsme se zastavili na oběd v restauraci Staré sedlo, kde jsme si dali celkem dobrý kuřecí špíz se šťouchanými bramborami. Následovala krátká procházka k místnímu Žďakovskému mostu, kde jsme ihned pocítili změnu klimatu.. 😂

Dále jsme pokračovali do Písku, ve kterém jsme si prošli historické jádro, tzn. viděli jsme nejstarší kamenný most v Česku, místní budovu pivovaru a prošli jsme snad všechny zdejší náměstí. A protože bylo hrozné vedro, nezbývalo než se něčím osvěžit, takže jsme zašli do restaurace, kde jim nešel mrazák, tudíž vše bylo bez ledu.. 😓
most v Písku

kostel Narození P. Marie
   Pak už nezbývalo nic jiného, než se s Pískem rozloučit a ještě se zajet vykoupat do Orlíku. I když to bylo velice těžké se otužit, do vody jsem přeci jen na chvíli skočila, a musím říct, že po tak parném dni to bylo velice příjemné osvěžení.