hrad Točník, 70 km CYKLO TOUR | Dovolená Brdská vrchovina - 3. a 4. den

3. DEN - hrad Točník, město Rokycany

Žebrák
Točník
 Ve středu jsme vyrazili k dvěma docela známým hradům a to Žebrák a Točník, tedy abych byla přesná, Točník je hrad a Žebrák je zřícenina. Už jen jak jsme dojeli na parkoviště hradu Točník, věděli jsme, že to v tom šíleném vedru bude celkem dřina se k hradu vyškrábat.. Ale co nám jiného zbývalo než jít.

Když jsme došli k hradu, už předem jsme věděli, že zde budou pohádkové bytosti, protože zde bylo spoustu školek na výletě. To ale nevadilo, u pokladny jsme vyfasovali průvodce a postupně jsme si prošli celý hrad. Mohli jsme se dovědět velice zajímavé informace, a to například, že v roce 1400 zde nechal král Václav IV. zavést část královského pokladu, a že právě tento hrad docela věrohodně kopíruje dobu Václava IV. a zároveň je to nejrozsáhlejší hradní zřícenina v Čechách. Samozřejmě, že i výhled zde byl krásný a mohli jsme vidět jak sousední zříceninu hradu Žebrák či okolní krajinu.

panorama z hradu
koupaliště Rokycany

Teprve po druhé hodině jsme byli opět na parkovišti pod hradem a nezbývalo nic jiného, než se jít najíst.. Tudíž návštěva Žebráku padla. Původně jsme si mysleli, že bychom se mohli najíst přímo v městě Žebrák, ale žádná hospoda se nám tu moc nezdála, asi jsou tu opravdu lidé žebráci.. 😅 Proto jsme sedli, už naprosto hladoví, do auta a jeli směrem do Rokycan, kde jsme doufali, že už by snad mohla být nějaká slušná restaurace.

zámek Spálené Poříčí
   V Rokycanech jsme se tedy najedli v restauraci U Čápa a poté, kdy jsme ještě poslali pohledy a koupili duši na kolo, jsme se odebrali do místního plaveckého areálu, který nás velice překvapil. Voda byla příjemně osvěžující a my se tak po celém parném dni mohli zchladit.

náměstí - Spálené Poříčí
 Po cestě zpět jsme ještě okoukli další zámek a to ve Spáleném Poříčí, kde mimo jiné byly taky ukryty korunovační klenoty, a místní náměstí je velice nádherné! :)

Více fotek: ZDE

4. DEN - tour po zámcích Březnice, Blatná, Lnáře

zámek Březnice
 Tento den jsme pro změnu vyrazili zase na kole. Trasa byla jasná, a to dojet na zámek do Březnice, to že se pak trošku protáhla, k tomu se časem dostanu.. 😀

březnický zámecký park
   Cesta do Březnice byla vcelku v pořádku, z kopce, a tak jsme zde dojeli kolem půl 12. Po nějaké době, kdy jsme se marně snažili doklepat na pokladnu zámku, jsme se doklepali a paní pokladní nám pak zároveň udělala prohlídku I. zámeckého okruhu - interiérů. Výklad byl velice zajímavý a interiéry téže. Můžete se zde doslechnut například o tajném sňatku Filipíny Welserové a Ferdinanda (zvaného později Tyrolský), což byl druhorozený syn českého krále a římského císaře Ferdinanda I. Sňatek byl pak nakonec zlegalizován.. Ale také zde můžete slyšet jména, které jste v hodinách dějepisu nikdy neslyšeli - např. Přibík Jeníšek z Újezda.

Po prohlídce zámku jsme se na doporučení paní průvodkyně šli najíst do místního Špejcharu, kde opravdu výborně a levně vaří, a mají zde své vlastní pivo Herold 🍺. Poté jsme s taťkou doprovodili mamku na cestu z města, která vede k chatě a my se vydali dále..

zámek Blatnice
tvrz a zámek Lnáře
   Kam? Vydali jsme se směr Blatná, kde je také krásný zámek se zahradou, ale ten jsme si už jen prohlídli z venku a po odpočinku u kávičky, limonády a zákusku, jsme popojeli dál. Pokračovali jsme směrem na Lnáře, kde jsme opět zase potkali další zámek 😅 a odtud nám už nezbývalo nic jiného než se přes ty všechny kopce dostat zase zpátky do naší Bukové.
Pomník věnovaný partyzánům

Inu nebylo to tak strašné, jak jsme si mysleli, kopce se daly přežít, a cestou zpět jsme potkali i pomník věnovaný padlým partyzánům, kteří zde byli ukrýváni. Do Bukové jsme dojeli po sedmé hodině večerní a celkově jsme najeli asi přes 70 km.