SCOTTLAND 2017 (4. - 5. DAY)

Tyto dva dny jsem rozhodla spojit v jeden článek z toho důvodu, že program nebyl až tak nabitý a samotné články by byly tak kraťoulinké.. :)

Ale teď už k samotnému 4. dni.. :) Ráno jsme posnídali opět výbornou snídaní a vyrazili k Church Centru, kde byl sraz. Odtud jsme vyrazili typickým britským dvoupatrovým autobusem, ze kterého jsme byli všichni hotoví :D, do centra města.
Pod hradem

socha Johna Knoxe - reformátor
V centru města jsme nejdříve zavítali k Edinbourgh Castle, ke kterému vedla cesta mezi nádhernými domy, jež stojí pěkný majlant. Jak se pohybují ceny za vstup do hradu a co se tam dá všechno vidět, naleznete na těchto stránkách. My se vydali jen k hradu, jelikož vstupné pro 8 lidí se celkem prodraží..

U hradu
Škola, kde se natáčel
Harry Potter

Nicméně od hradu jsme pokračovali po takové táhlé ulici, kde se nacházelo strašně moc obchodů se suvenýry. Nesmím opomenout na katedrálu sv. Jiljí, která je zároveň centrem Skotské protestantské církve. Takovou jednou ze zajímavostí je, že církve nejsou dotovány od státu a žijí tedy jen z toho, co přispějí lidé. A právě v této katedrále jsme mohli vidět, že se zde snaží o to nějakým způsobem si vydělat peníze např. tím, že zde vlastní obchod se suvenýry.

Při cestě dolů jsme takové potkali soubor dudáků, kteří hráli úplně skvěle. :) A když jsme došli úplně dolů, dostali jsme se k nově vystavěnému parlamentu (a že vypadá fakt moderně..) a pak následně k Hollyrood Palace, což je oficiální residence pro Britskou monarchii ve Skotsku. Zde jsme si každý dali nějaký ten oběd, někdo polívku a někdo zase sendvič či dortík.

Hollyrood Palace

Typický autobus

Po vydatném obědě, jenž opravdu bodl ve správnou chvíli jsme se vydali každý po vlastní ose a začal čas pro nakupování různých suvenýrů.. No a než jsme se nadáli, už jsme měli sraz u katedrály a my už jeli zpět domů, kde jsme se začali pomalu chystat na Ceilidh, což je tradiční skotský večírek.

Na večírku jsme si to strašně moc užili, pořád zde hrála tradiční skotská hudba (sice bez dud, ale nevadí.. ) a všichni nás neustále zvali k tanci, tudíž jsme se vůbec nenudili. Jak jsou skotské tance těžké můžete posoudit zde.. :D Večírek končil pozdě v noci a je zajímavé, že když se řekne, že akce bude v tolik hodin končit, tak prostě končí a hned všichni začnou uklízet. :)

&&&

Interiér kostela
 Inverleith St Serf's Parish Church
Všude byla naše delegace..
V neděli ráno jsme se vydali na spíš už dopolední než na ranní bohoslužby, které byly opravdu nádherně provedené. Mluvilo se zde jak o našem reformátorovi Janu Husovi, tak i o skotském reformátorovi Johnu Knoxovi. Po bohoslužbách jsme po skupinkách odcházeli k rodinám na oběd. Já například navštívila jeden manželský pár, který má opravdu přenádhernou zahradu (jako z pohádky) i samotný dům.

Odpoledne jsme měli volné a tak jsme se každý vydali po své vlastní ose, my z holkami jsme se šly podívat ještě na moře, které nebylo až tak daleko a taky jsme zašly i do supermarketu zjistit, jaké tam mají ceny a co bychom tam ještě koupily.. :D

A tuhle asi už znáte..
Taková lodička :D
Maják

U moře jsme se poměrně ještě dost zdržely a udělaly zase mnoho fotek, které se, teda alespoň myslím, povedli.. :)

Mapa ČR - dárek

K večeru jsme se všichni sešli na společné večeři na faře, kde  došlo k předávání dárků - tedy i naší zdařené foto knihy, prezentace a mapy. Však posuďte sami. ;) Poté jsme šli domů a ještě si dlouho do noci povídali se svými ubytovateli. A o cestě zpět zase jindy... :D (Myslím, že se pobavíte..:))

Město.. :) Trochu mi to připomíná Hradčany.