Tři dny v Jeseníku

1. V úterý 14.7. jsem se vydala společně s mamkou do Jeseníku na 3 dny. Po cestě byl naplánovaný ještě výšlap na Praděd stezkou okolo Bílé Opavy společně s taťkou. Cesta na Praděd byla krutá, ale já
Bílá Opava
hlavně chtěla odlovit kešku Praděd 1492 m.n.m. a pár kešek ještě pod touto keškou. No nic méně, když
jsme se blížili k Pradědu, už jsme skoro nic neviděli, mlha byla jako mléko a tak jsme na něj ani nedošli (kešku mám!). Při cestě na Ovčárnu začalo pršet, ale naštěstí už to byl jen kousek, tam jsme si dali něco k jídlu a pak nás autobus odvezl do Karlovy Studánky, kde jsme pak jen došli k autu a jeli konečně do Jeseníku. V cíli jsme se šli ještě projít po lázních a já si odlovila pár kešek, ale to už s mamkou. Pochodily jsme hlavně po pramenech v kopcích.

rozhledna Zlatý Chlum
2. Ve středu jsme měli výletní den. Naším cílem bylo dojít na
Křížový vrch
rozhlednu na Zlatém Chlumu, přitom jít  ještě přes  Křížový vrch a po dojití na rozhlednu, jít na Čertovy kameny a pak se buď vrátit na rozhlednu, nebo jít přímo do Jeseníku. No, co vám budu povídat, při cestě na Křížový vrch nám pršelo a když už jsme se blížily do cílové rovinky já si řekla, že si to zkrátím přes neposečenou louku. To ale nebyl dobrý nápad, protože jsem měla z toho mokré nohavice :D, takže jsme si nakonec šly dát do restaurace teplý čaj a já se trochu alespoň usušila u krbu. Pak jsme se vydaly dále směrem na rozhlednu, to nám sice také pršelo, ale nebylo to tak hrozné. Z rozhledny byl krásný výhled, všechno jsem si nafotila a poté jsem si odlovila kešku pod rozhlednou, kde sem mimo jiné potkala lovící georodinku. A jak už jsem říkala, další zastávkou byly Čertovy kameny, tohle místo doporučuji, z vrcholu je pěkný výhled do okolí, uvidíte odtud i Zlatý Chlum a spoustu dalších pohoří.. U Čertáků je také restaurace, kde se můžete najíst (levně). My se nakonec vydaly po žluté turistické značce do Jeseníku, protože na Chlum by to bylo hodně do kopce. Cestou zpět jsme šly i po nějakých keškách (většinou v kopci). Když jsme se objevily v Jeseníku, bylo i zde pár zajímavých míst, kde jsem se chtěla podívat (např. Vodní tvrz, klášterní kaple, náměstí, kostel..) po navštívení těchto míst jsme šly do obchodu na něco dobrého a pak hurá ,,domů" (samozřejmě, že autobusem). ;) Nakonec jsme šly ještě do lázní potůčkovat, projít si bylinkovou zahrádku a cvičit. :) Svaly bolí ještě dnes... :) :)
3. V poslední den, tedy ve čtvrtek, jsme spíš odpočívaly, pochodily po městě a po pramenech, zakoupily lázeňské oplatky a šly na oběd. Cesta domů nám trvala přes půl dne a nejhorší na tom bylo to vedro.. :/

Více foto: 1. den
                2. den
                3. den

Vstupné na rozhlednu: Dospělý: 25,-Kč
                                     Dítě: 20,- Kč
Projížďka lázeňským vláčkem se pohybuje od 20,- Kč po 80,- Kč. :)
Kdo bych se chtěl dozvědět více, nechť se mě optá, když mě někde potká! ;)