Praha poprvé za letošní prázdniny

Včera 30. 6. 2015, jsem navštívila po dlouhé době naše hlavní město Praha. Jelo nás celkem pět, vyrazili jsme naším autem už po šesté hodině ranní. Důvod proč Prahu navštívit byl takový: 1. já si posbírám pár keší a za 2. taťka, ségra, Jirka a Martin jdou na finále ve fotbale (Švédsko -Portugalsko).
Betlémská kaple
Vstávání bylo kruté, protože tak brzo nejsem zvyklá vstávat, ale řekla jsem si, že to určitě dospím.. Jenže v autě se mi moc nepodařilo usnout. Kolem desáté hodiny jsme se zastavili v restauraci U RYBIČEK, kde jsem si každý pochutnali na nějaké polívce. Po ,,jakože obědu" jsme měli v celku naplněný břich a tak za chvíli už na nás koukalo to stověžaté město. Za chvíli se nám podařilo najít parkování v podzemních garážích u Rudolfina a pak to vše začalo. Vyšli jsme z garáží a jelikož jsme křesťani a letošní rok si připomínáme 600. výročí upálení Mistra Jana Husa, tak jsme vyrazili směrem k Betlémské kapli, kde Hus kázal.

vstupní dveře do Betlémské kaple
Orloj
Na Betlémském náměstí jsme viděli hospodu, kde bylo asi nejlevnější jídlo v celé Praze a když jsme pak došli ke kapli byla zavřená a na dveřích cedulka ,,PROMOCE" :/ . Po neúspěchu jsme se vydali dál, směrem na Staroměstské náměstí, kde už od dopoledne se srocovaly davy Švédských fanoušků, já nafotila orloj a šli jsme dál.





Věž
Prošli jsme i kolem kostela, který je naproti Karlova mostu, dále pak před Karlovým mostem já navštívila Staroměstskou mosteckou věž, kde se nacházela keška (ještě štěstí, že platím méně, protože bych jinak zaplatila za výhled celkem dost..). Výhled z věže byl nádherný, co jiného bych k tomu řekla. Po slezení z věže jsem v davu na Karlově mostě ani neviděla tu naši partu, která na mě čekala, ale nakonec jsem ji našla. :)
Nádvoří Pražského hradu


katedrála sv. Víta









Když jsme už vyšli z Karlova mostu, další památkou, která nás čekala byl Pražský hrad. Prezident byl doma, ale navštívit jsme ho nemohli, jaká škoda.. :D Pokochali jsme se výhledem na Prahu a na rozhlednu Petřín a v areálu hradu navštívili katedrálu sv. Víta, do které jsme taky nahlédli a udělali v ní pár fotek. Když jsme všechno dostatečně okoukali, pomalu jsme šli zpět do centra města, nesmím opomenout to, že jsme prošli i okolo slavné Zlaté uličky, za jejíž vstup se taky platí. Vrátili jsme se i na Staroměstské náměstí, abychom jsme se mohli po nějaké té době podívat na orloj. Odchod ze Staroměstského
v pozadí švédští fanoušci
Václavské náměstí 
náměstí opět trval, jelikož švédští fanoušci zabírali mnoho prostoru a my se vydali zpět do garáží, kde jsme se občerstvili tím, co nám zbylo. Zvažovali jsme, zda-li se nám chce ještě jít na Václavské náměstí. Nakonec jsme tam došli, po cestě potkali židovskou synagogu a dali si menší rozchod na oběd, mimochodem i tam byla v celku levná jídelna (nad Burger Kingem). Udělala jsem opět pár fotek a pak jsme už jeli k naší tetě, která nám poskytla ,na zbytek dne, azyl.
U tety jsme byli všichni vyčerpaní vedrem a chozením, že jsme skoro všichni vytuhli a tak jsme začali hrát jednoduchou hru, kterou jsme skončili tak, tak. A jelikož už nebylo moc času, tak jsme povečeřeli, já zůstala u tety a ostatní jeli na fotbalové finále. Já s tetou jsme se koukaly na film, který se pak sekl a nešlo se na něj dodívat .. A tak jsme skončili u dívání se na televizi, při kterém jsem
Židovská synagoga
málem usnula. :D
Sem tam jsem se koukla na skóre, jak to s fotbalem vypadá a ejhle pořád 0:0. Nakonec to záleželo na penaltách, Švédsko vyhrálo 4:3 a já jsem se tiše radovala, protože jsem jim fandila už od začátku zápasu. Vyjeli jsme kolem půl jedné, a domů přijeli okolo čtvrt na 5. Cesta po dálnici byla klidná a všichni jsme byli rádi, že jsme dojeli v pořádku.

Alžbín :)
Odkaz na ostatní fotky: http://azbin.rajce.idnes.cz/Prague_30._6._15/

Komentáře

Oblíbené příspěvky