CYKLO TOUR 2018 | Z Mělníku až do Ústí nad Labem

PÁTEK:
Mělník - zámek a kostel
   Tak jako každý rok jsme se i letos vydali na výlet na kolech. Tetokrát nebyl na pět dní, ale jen na dva a také jsme jeli jen já a táta.
hora Říp
   V pátek jsme dorazili do Mělníku kolem půl 4 a jelikož se v něm opravoval most, kterým jsme se měli dostat na cyklostezku, museli jsme jet po hlavní silnici a nakonec jsme tak po ní dojeli přímo až do Roudnice nad Labem, kde jsme si nakoupili nějakou tu svačinku.

Když jsme se pak rozkoukali po Roudnici, zjistili, kde je evangelický kostel, jeli jsme dále, už konečně podél Labe, a to až do Litoměřic, kterými jsme profrčeli dál a jeli stále podél Labe. Ta cyklostezka byla opravdu krásná, však uznejte sami podle
Labe
fotek.
   Do Ústní nad Labem jsme dojeli kolem 21 hodiny - najeli tedy 70 km, byli jsme ubytováni v penzionu Teri, který byl samozřejmě na druhé straně mostu.
   V penzionu bylo krásně, ale hlad, i přes silné křeče, nás táhl ven se najíst. Kupodivu jsme celkem rychle našli podnik, kde se ještě vaří Grill Pub, a moooc dobře jsme se najedli. Také jsme zjistili, že pivo tak trošku zabírá na křeče.. :D

SOBOTA:

divadlo v Ústí
hrad Střekov
    Ráno jsme vstali kupodivu dobře, žádné křeče nás netrápily.. Po kafíčku a snídani ve městě jsme se vydali na cestu. Ano ještě zbývalo vyplantat se z Ústí nad Labem. :D
   Když jsme se konečně dostali z Ústí najeli jsme na vedlejší cestu, která vedla podél hlavní a užívali si ještě pohledu na hrad. Po čase jsme z vedlejší cesty sjeli na hlavní, kde ani nejezdilo tolik aut a za malou chvíli už jsme se ocitli v Lovosicích, kde jsme si nakoupili nějakou tu svačinku a pak jsme dále pokračovali stále po cestě až do Libochovic, Tam jsme se chtěli uličkou dostat k zámku. Jenže to se
zámek Libochovice
hrad Házmburk
nám nepovedlo, protože ulice byla plná lidí a stánků - ano v Libochovicích právě probíhala nějaká pouť.. :D My si ale nakonec zašli na oběd do restaurace Černý Orel, která je za zámkem, a výborně jsme se najedli. :D Do toho si k nám úplně v pohodě sedl nějaký malý klučina, který už měl asi dost chození a normálně si k nám "cizím" lidem sedl.. :D
Budyně n. O.
    Po obědě jsme se šli podívat na nádvoří zámku a jeho zahradu, vyfotili si pár fotek a snažili se prodrat davem na cyklostezku, která nás zavedla až do Budyně nad Ohří, kde shodou okolností probíhala na místní vodním hradě bitva. Chtěli jsme jen nakouknout na nádvoří a už hned po nás chtěli vstupné, ale nebojte, fotku jsem si stihla udělat. :D

výskyt Lutherů :D

Roudnice n. L.
   Opět jsme se z Budyně vydali po hlavní cestě až do Roudnice nad Labem, kde jsme vycítili, že potřebujeme načerpat síly a proto jsme se zastavili na kafíčko. No a poté jsme si ještě prohlédli naposled město a vydali jsme se  na už "konečnou etapu" toho dne a to dojet do Mělníku k autu.

Cyklostezkou se jelo opravdu krásně a dokonce zase svítilo sluníčko tak, že jsem si opět spálila
závodní kanál
ramena. Když jsme se přiblížili k Račicím, jeli jsme také kolem vodáckého a veslařského kanálu, kde se konalo Mistroství světa juniorů ve veslování, bohužel v té době, co jsme jeli kolem, tam nikdo nezávodil.  :(
Mělník z cyklostezky
   Finish našeho tour se blížil, ale že to bylo strašně pomalu, je věc druhá. Jelo se nám těžko, jet pořád po rovincce taky není úplně nejlepší, takže jsme párktát zastavovali a ještě se snažili nějakým způsobem občerstvit. Do Mělníku jsme dojeli kolem půl 5 a v nohách jsme měli najetých 90 km.
   Cestou zpět na Moravu jsme se zastavovali ještě ve Staré Boleslavi, kde jsme se snažili zjistit, kde byl vlastně zabit ten svatý Václav. :D A až po tom, co jsem se zeptala strýčka Googla, zjistila jsem, že je to úplně jiný kostel, než jsme si mysleli. :D

Myslím, že to byl skvělý výlet.. Najeli jsme spousty kilometrů a možná by v těchto krajích nebylo tak špatné bydlet. :)